24.9.15

Høstfjellet

Dette er det beste som fins, for oss mønstermekkere. Å se plaggene våre i bruk, og å se dem i media.

I det nyeste nummeret av Fjell og vidde fra Turistforeningen (DNT) har de laget en artikkel om herlige turer i høstfjellet som passer for barn. Og der dukka jammen barnejakka Land og strand opp, gitt. Det var Elisabeth Kvalvaag som tipsa meg på facebook gruppa mi. med pinner. Det er visst hun som har strikka herligheten.

Foto: Marius Dalseg Sætre 
Barnejakka Land og strand er blitt til barnegenseren Land og strand, og fargene er fra Shetland Soft sitt fargevalg. Det er ett av garnvalgene jeg anbefaler i mønsteret.

Foto: Joffa/Ravelry 
Joffa teststrikka jakka for meg og brukte Finull. Det er ikke så mange som har lagt den ut på Ravelry, men det er jo egentlig et perfekt restegarnprosjekt.

Og et fint høstprosjekt. På en hytte i fjellet for eksempel? 

1 kommentar:

  1. Oj, dette var ei skjønn og herlig guttejakke :) søte mønsterborder og behagelige farver. Og som du sier, her kan man jo bruke restgarn også. Nydelig!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...