9.7.15

Til å spise opp!

Og da tenker jeg ikke på babyen som skal inn vesten. Ikke egentlig Maria Montzka heller, designeren bak den vakre, lille, enkle og lettstrikka vesten, men der er jeg litt i tvil. Følger du podcasten hennes, Stitched in Sweden, så skjønner du hva jeg mener. Og følger du verken bloggen hennes, podcasten eller Instagram-kontoen hennes, skynd deg over og gjør det.
Gratis tips fra meg.

Men egentlig er det Ria jeg tenker på.

Tre måneder, i Donegal Tweed i underkant av 40 gram
Jeg fikk lov til å teststrikke denne lille vesten av henne i juni i år. Det tok to kvelder å strikke den. 

Den strikkes ovenfra og ned, fram og tilbake, og både konstruksjonen og mønsteret fungerer optimalt, det er bare å følge det som står der. Den øverste babyrosa er i mindre enn 1 nøste Donegal Tweed fra Magasin Duett, og jeg har forandra mønsteret fra tre til seks knapper og kjedemasker i enden av hver pinne i stedet for strikka rettmasker. 

Også 3 måneder, 2 farger i Finull, i underkant av 40 gram
Dette var den første jeg strikka, der jeg fulgte mønsteret slavisk - bortsett fra at jeg brukte to farger i stedet for 1 som oppgitt i mønsteret. Knappene er fra Karmin i Kristiansand, og garnet er to farger i Rauma Finull. Denne veier også ingenting. 

Jeg håper mottageren - som siden vi snakker om det, også er til å spise opp! - setter pris på varmen i ulla. 

6 kommentarer:

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...