19.5.14

Strikkehelg i Stavanger i november

Nå er det endelig lov å rope det ut, dette har jeg venta på å få fortelle :D
Stavanger Strikk og Drikk inviterer alle som ønsker det til å være med på Strikkefestival helgen 14. til 16. november, i Stavanger. Noe er gratis, noe koster penger, noe skjer om morgenen og noe skjer om kvelden. For ikke å snakke om natta.
Sjøl skal jeg ha en workshop søndag morgen, og jeg må si jeg er spent på om noen orker det … nei da, jeg bare tuller, det er klart mange har lyst til å delta på å lære å strikke tå-opp-sokker :)


Tenk så mye du lærer:
- Magic Loop
- Judy's Magic Cast On
- Hæl nedenfra og opp med blant annet forkorta rader
- Løse avfellinger
Alt dette kan jo brukes seinere når du skal strikke jakker og gensere også, tenk det.

Jeg skal holde kurs i klipping av strikketøy også.
Meld deg på før det blir fullt.

Personlig syns jeg dette er året for strikketreff og -festivaler. Det skjer jo nesten noe månedlig, men heldigvis er det smurt godt utover. Dere har vært flinke, damer, til å legge dem med jevne mellomrom og med passende (geografisk) avstand. 

1 kommentar:

  1. Å så spennende! :) Der skulle jeg gjerne ha vært, men det blir litt langt unna..
    Håper du får en herlig helg :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...