15.2.14

Karneval og fargeglede

I den siste podcasten til Stickpodden blei det nevnt at Regnbuefebruar burde vært en verdensomspennende begivenhet, ikke bare gjemt bort i en tråd på min gruppe, på Ravelry.


Da trenger jeg hjelp, gitt. En del av dere som deltar - og per i dag er det faktisk 52 pågående prosjekter -  har brukt bloggen og facebook til å spre ordet. Ordet er kanskje litt vanskelig å spre, når det strengt tatt ikke er en demonstrasjon mot noe, men heller en aksjon for noe. Sånn jeg tenkte det handler det ikke om å være mot OL, mot Russland, mot Russlands homolover (enkelte stater i USA har like strenge lover som Russland, og USA er heller ikke aleine om dét).

Regnbuefebruar14 er en feiring av hele fargespekteret i alle samfunn. Svart, hvit, rosa, svensker, inuitter, homoer, transe, gammel, syk, høy og lav, fattig og rik, dumme og kloke, levende og halvdøde, kvinner, menn og alt i mellom, leger for og i mot reservasjonsretten, moralister og gothere.

Regnbuefebruar er en fest på linje med karnevalet, der alle kan slenge seg på. Regnbuefebruar er en gledens måned fordi vi gjør den fargerik. Uten deg - eller deg! - så er februar dritkjedelig!

Vær med å spre at februar er som en bukett med tulipaner. Og en regnbue. Og en garnbutikk. Og en pose med sukkertøy. Og en malebutikk. Og en fargesirkel. Og alle nyansene i mellom.

Har du blogg der du har skrevet om regnbuefebruar14? Kommenter og jeg skal lage en lenkeside på det. Klart vi skal reklamere for alle fargene i de dagene som er igjen av februar. 

9 kommentarer:

  1. Sant, sant! Bedre å aksjonere for og feire med enn å demonstrer mot. Det er bare ikke alltid like enkelt å se forskjellen. Jeg har et innlegg om regnbue-februar på bloggen min, artig å være med!

    http://ztrikkeriet.blogspot.no/2014/02/mangefarget-demonstrasjon.html

    SvarSlett
  2. Jeg har lagt ut bilde av sitteunderlaget mitt i regnbuefarger på Facebook, i alle fall, med en liten kommentar og en link hit :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dvs. til det originale regnbueinnlegget da :-)

      Slett
  3. Her er mitt bidrag: http://flowermouse.blogspot.no/2014/02/the-february-rainbow-month.html

    SvarSlett
  4. Hei!
    Jeg synes Regnbuefebruar er helt supert, det er flott å bli litt mer oppmerksom på små og store utfordringer i verden.
    Mitt bidrag er regnbuegenseren jeg strikket til meg selv, den ligger inne på ravlery og på bloggen min her: http://skrablera.blogspot.no/2014/02/raglangenser-regnbuefebruar-2014.html
    I innlegget har jeg lenket til Ravlerygruppa og til deg.
    Keep up the good work og ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  5. Jeg har også skrevet om regnbuefebruar: http://tovrange.blogspot.no/2014/01/januarprosjekter-og-februarplaner.html

    SvarSlett
  6. Anonym15.2.14

    Heier på Regnbuefebruar jeg også :-) Her blogget om det her: http://strikkekrok.blogspot.no/2014/02/regnbuefebruar-2014.html :-)

    SvarSlett
  7. Jada jeg har en blogg og jeg har skrevet om Regnbuefebruar opptil flere ganger der.
    Men det er et stort PROBLEM - og det er at jeg blir så inspirert av alt det fine i den gruppa og har fått så mange ideer til ting jeg vil/må strikke at jeg definitivt ikke blir ferdig i februar. Må nok ta resten av året til hjelp....

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...