30.11.13

Hifa blant venner

På hytta i Bergen drar vi hver sommer en tur innom Hillesvåg, Hifa blant venner. Så det var supert å se dem på Dagsreveyen her om dagen. Her er reportasjen fra Vestlandsrevyen hvis du ønsker å se et lite stykke norsk industrihistorie og du ikke fikk den med deg.


- Må ikke du ha noe mer garn, spør mannen.
- Nei, jeg trenger ikke mer garn, svarer jeg.
- Men vi skal vel ta en tur, spør mannen.
- Klart vi skal ta en tur, svarer jeg.

Og selvfølgelig kommer jeg hjem med mer ull.


Jeg reagerer på at de sier i reportasjen at Hillesvåg åpner dørene sine. Folka bak disken på Hifa inviterer alltid til bak veggene-opplevelse, de har alltid hatt åpne døre.

5 kommentarer:

  1. Anonym30.11.13

    Tenker først og fremst for en flott mann du må ha. Du er heldig som får slik oppbacking :-)

    SvarSlett
  2. Ja de har så mye fint der! Har nøster etter et besøk der, men må vurdere hva jeg skal bruke dem til ;) Fin fangst på deg og så kjekk mann du har som er med på ullgalskapen ;)

    SvarSlett
  3. what great colors you bought and you were very modest, I would have brought home loads.. hahaha..
    have a wonderful weekend and greetings from Switzerland,
    Christa

    SvarSlett
  4. Skal dit ein gong eg og. Kanskjedet no ikkje blir før neste år

    SvarSlett
  5. Har aldri prøvd noe garn fra Hillesvåg, men teker på å bestille noe fra de..Har du noen anbefalinger? Jeg er alltid litt usikker når jeg ikke kjenner til det for jeg klør veldig lett av ull...

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...