25.9.12

Forts følger

Enda en genser er i siget av pinnene mine. Jeg kaller den Anna Vigen fordi den bruker seg av samme mønstersnutt som de forlenga ermene fru Terje Vigen.

Og jeg er så fornøyd med passformen at jeg allerede har festa trådene på alle endeplasser i tillegg til at jeg har plukka opp og strikka vrangborden opp i halsen. Jeg lever farglig, men jeg ser jo at blir det problemer så er det i hvert fall ikke der.


Jeg har brukt teknikken og de fleste av tallen fra overdelen på Driftwood, en gratisoppskrift på Ravelry. En genial gratisoppskrift på Ravelry, skal jeg si. Som vanlig med gensere og jakker strikket ovenfra er denne også en liten smule trang over overarmene mine, så jeg må alltid legge til noen ekstra masker for å få et par-tre ekstra cm akkurat på det området. I tillegg har jeg lagt ut 18 m under armene mine, sist gang glemte jeg det ...


Jeg har eksperimentert med å strikke mønsteret "feil vei", feil i forhold til det vi vanligvis tenker er riktig vei for mønstre, men som er riktig vei for den som bruker genseren. Siden det bare er en bitteliten snutt var det greit å eksperimentere.

Garnet er Finull og den strikkes på pinner 3 mm. Fortsettelse følger. Og modellbilder av en blid genser-eier selvfølgelig :)

7 kommentarer:

  1. Åh den der ser lekker ut! :-)

    SvarSlett
  2. it looks already fantastic
    ciao ciao Christa

    SvarSlett
  3. Så fine mansjetter på ermene! Gleder meg til å se ferdig resultat:)

    SvarSlett
  4. Jeg likte ermedetaljen! følger med på fortsettelsen.

    SvarSlett
  5. Det ser spændeende ud. Jeg vil følge fortsættelsen:-)

    SvarSlett
  6. Anonym25.9.12

    Oj, så spennande! Du er virkeleg i designmodus for tida? Kjekt å lage sine eigne ting :)

    Gler meg til å sjå den ferdig!

    SvarSlett
  7. Anonym28.9.12

    Ååå, denne var superspennend! Jeg er akkurat ferdig med Fru Vigen sine pulsvarmere i Finull. Håper dette blir en oppskrift du deler med oss andre :)

    Vigdis

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...