12.12.10

Atter en Hanna Winsnes-rett

Hanna Winsnes-sokkene mine er ferdig, 74 gram hver veier de to sokkene. Eller, sokker og sokker - strømper er vel rettere siden de går litt over knærne.

Jeg har brukt restegarn og føler meg veldig prektig, kanskje jeg lager enda ett par?

 Disse strømpene er strikka på pinner 2 mm, tå-opp for å kunne utnytte så mye som mulig av garnet jeg hadde til rådighet. Og det er ganske mye forskjellig sokkegarn: Dragonfly, Fiberphile, Juniper, Hedgehog ... Selv om de er noe ulike i kvaliteten er det ingen steder det syntes - alt garnet går fint sammen.

Men - egentlig er jeg på vei til desember-prosjektet mitt nå, Benjamin Voksebody (Ravelry-lenke) ...

Har du lyst til å lage Hanna Winsnes-sokker (restegarnsokker) kan du for eksempel bruke denne oppskriften ... 

3 kommentarer:

  1. de ser kjempefine ut og bildet er kjempeartig :)
    Får vel ruske sammen noen rester selv og gå igang, dette er et prosjekt som passer utmerket til lunsjstrikkinga mi :)

    SvarSlett
  2. Jo takk, jeg vil gjerne strikke sånne strømper! Men det blir etter jul. Gøyalt bilde!

    SvarSlett
  3. åh disse ser bra god ut,og en kjekk måte å bruke opp restgarnet på,liker godt ideen din om måneds prosjekt,kansje jeg skal sette meg opp en jeg å:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...