10.9.09

Prisen man betaler ...

Hva får man for et par strikka sokker nå for tida? Ganske mye, faktisk.

Mono lager noen fantastisk flotte luer, og som alle som leser denne bloggen vet, så er luer noe jeg har hatt store problemer med. De blir for store, for klumpete, feil og jeg føler meg tåplig i dem. Det vil si, den siste lua jeg strikka klarte jeg jo ganske bra, men siden den var lovet bort og jeg ikke hadde mer av det garnet så hadde jeg egentlig ingen ny lue å gå inn i den norske vinteren med.


Men det var før jeg laget en avtale med Mono. Vi ble enige om at jeg skulle strikke et par sokker til henne og hun skulle strikke en lue til meg.

Mono er ikke den som gjør ting halvveis. Hun sendte meg bilder av halve garnkurven sin (bare luksusgarn alt sammen), og spurte: Hvilken farge? Så jeg fikk velge, foreslo et par stykker, og da strikke hun likså godt lue i begge to. Prøvelapp som hun kaller det, he, he.

Den brune er Shetland Soft i fargen Coffe i dobbel og den grønnmelerte er Alpaca With a Twist Baby Jumbo Twist, Mountain Green. Begge er i mønsteret til Ysolda, Rose Red.
Mannen min kaller dem Kanutten-hatter, men jeg ser ikke likeheten, jeg?

What do you get if your credit card is a pair of socks? Well, actually, rather a lot. I swapped these beautiful Rose Red hats, knitted by Mono, for just a pair of socks. I think I have a nice credit card.


Et par notiser ...

Svenske Johanne, bak bloggen Born to knit, har fått flere av mønstrene sine publisert på The Loopey Ewe den siste uka. Kjempeartig, og ikke minst, vel fortjent!
Skulle du kjøpe dem og reagere på at The Loopey Ewe tar en voldsom porto så kan det være greit å vite at de setter automatisk på $20 når man handler, men når pakken sendes så får man igjen de pengene man har betalt for mye hvis pakka ikke veier tilsvarende.

Og så må jeg nevne, bare sånn i forbifarten, men dette er jo dagboka mi så noen personlige greier kan vel tillates?, at garnfirmaet Malabrigo spurte om de kunne bruke bildene fra strømpene mine i forrige innlegg på bloggen sin. Utrolig hyggelig :D

10 kommentarer:

  1. Wow :) Men det var verkligen fina strumpor. Precis som alla dina strumpor. Du är en trollkonstnär.

    SvarSlett
  2. Strikkepanja10.9.09

    Luene er kjempefine på deg :) Honnør til Mono for flott arbeid. Grattis til deg også for kompliment fra Malabrigo :) Strømpene er skikkelig flotte.

    SvarSlett
  3. Vilka fina sockor i fantastiska färger! Och jättefina mössor också. De passar dig kjempebra.

    Och det gör mig väldigt stolt att du nämner mig på din blogg. Stort tack!

    /Johanne

    SvarSlett
  4. Butikkene i London var helt perfekte for sokkestrikkere som deg! :-)
    Joda, jeg argumenterte heftig for å få beholde pinnene mine, men de utviste vel skjønn da, noe som jeg ser nå at er helt greit ifølge Luftfartstilsynet.
    Gratulerer med Malabrigo-bildet. Så gøy!

    SvarSlett
  5. hei jeg er bare inne å hater deg litt . Dvs jeg elsker jo hate bloggen, og jeg har faktisk strikket disse elg vottene , 4 par i herrenstr. Jeg bør vel takke deg for det...reddet 4 gaver til menn som har alt...nå tenkte jeg at min mann skulle få et par...
    Så er det ikke fantastisk hva litt inspirasjon kan gjøre..og jeg får meg en god latter på kjøpet , hvorfor lager ikke du en sånn bok ala trine solberg, hadde vært en salgsbombe..for du skriver jo like godt som du strikker.
    mulig du syntes jeg er dum. Men midt i dette er det faktisk et stort takk fra meg..tro meg.

    SvarSlett
  6. Så hyggelig å ha blogg, egentlig. Man legger ut alle solskinnshistoriene (ja, ja, fra tid til annen noen ikke så hyggelige også, for balansens skyld), og så kommer det folk forbi og kaster inn en hyggelig bemerkning. Til og med hvor godt det er å elske å hate bloggen min ;p))))
    Godt å høre, Bente, at du i hvert fall prøvde ... Og godt du hadde to. Det er skikkelig dritkjedelig å fly nå for tida uten strikketøy. Jeg blir fullstendig huggæren jeg!
    Det er vel ikke dumt at folk syns jeg skriver bra vel, F.? Kjempekompliment :D

    SvarSlett
  7. Gratulerer! Vel fortjent - det er virkelig flotte strømper!!!

    Fine luer også, som du kler kjempegodt. Tror det er typisk for får generasjon at vi TROR vi ikke kler luer - antakelig fordi vi vokste opp i en tid da luer var "teit", og det har satt varige spor. Du treffer neppe et ungt menneske i dag som vil hevde at de ikke kler luer. Jeg strikker en jakke i det brune Shetland Soft-garnet nå - og det blir utrolig mykt og fint, samtidig som det har ullens fine spenst. Flott garn!

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  8. Og forresten: Nei, jeg ser heller ingen likhet med Kanutten-hatten. Men det ga meg et flashbask til barndommen... :p

    SvarSlett
  9. Og du kan tro jeg koser meg med de flotte sokkene mine!! =)

    Du tar fantastisk lekre bilder av de utrolig flotte sokkene dine, men tenk så morsomt å bli spurt om dette, da! GRRattis masse masse!! *wow*

    Fortsatt god helg! =)

    SvarSlett
  10. Åååå, lika snygga sockar som vanligt ser jag:) och inte tokigt att få två så fina luer..dom passar dig perfekt!!
    Kram/Annica

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...