26.7.09

Sokker. Sokker. Sokker.

Ingen overraskelse der ... dette er et oppdateringsinnlegg. Jeg er ferdig med sokk til og med 17 av 52.

Dette er ingen sokk, men en strømpe. Durmstrang Socks (Ravelry-lenke), strikket på pinner 2,5 mm, og veier 170 gram og perfekte til mine kraftige legger. Garnet er fra den finske Markkalanka, som jeg har snakket om tidligere.


Dette er et par til yngste sønnen min som har noen skikkelige paralabber. Garnet er Regia og de er strikket på pinner 2 mm. For selv om Regia opererer med 5 års garanti tar jeg ingen sjanser. Helt standard sokkeoppskrift, ovenfra og ned.

Dette er sokkene Thumbelina (også en Ravelry-lenke, men gratis). Siden garnet var ganske så melert ønsket jeg ikke for komplisert mønster som ikke ville syntes. Jeg hadde tenkt å strikke helt enkel ribbestrikk, men dette mønsteret var akkurat den lille vrien som skulle til.

Garnet er Alchemy i fargen Pink Shell fra fiberphile. Det er det mykeste, mest formbare garnet jeg har vært borti. Jeg sitter å strikker på et annet par i samme gate nå, i garnet Casbah som ligner litt. Alchemy er likevel mykere enn Casbah!

Just a short update on the status of my progress in The Third Sock Pair Plunge 52 on Ravelry.

8 kommentarer:

  1. Gosh de er utrolig nydelige de strømpene!! Fy flate for en jobb.

    At Regia har 5 års garanti har jeg aldri hørt om.

    SvarSlett
  2. Pillen, jeg pleier alltid å ta vare på magebåndet, men siden dette bare var Regia ... Visste jeg kom til å angre, men jeg fant i hvert fall dette på nettet. Og det var nettopp det jeg så. Garnatien, altså, selvom jeg tok feil med fem år ...

    SvarSlett
  3. pillen26.7.09

    Skal dykke ned i garnkistene mine etter Regia å se. Hadde jo vært morsomt med en regia pakke i posten "hvis" det skulle gå hull på dem hehe.

    SvarSlett
  4. Snaisne sokker dette også, jeg skulle bøyd meg i støvet over innsatsen hadde det ikke vært for at jeg lå der fra før. Lykke til videre, jeg følger med!

    SvarSlett
  5. Imponert over sokkeproduksjon! Flotte blir de også;) Ha en god dag videre!

    SvarSlett
  6. Åh, de strømpene tror jeg nesten jeg må ha...! Nå står de på ToDo-lista mi. De var utrolig fine.

    Hva er galt med Regia?? Er helt fornøyd med Regia jeg, men nå er jo jeg en enkel sjel - som aldri har SETT et Wollmeisse-nøste en gang... Garanti eller ikke, jeg har i hvert fall Regiasokker som har vart i årevis. Og de er like fine - nupper nesten ikke, holder fasongen, klør ikke, og er gode og varme for en frossenpinn. Og tåler maskinvask. Og jeg er ikke sponset ;-)
    Og strømpene var virkelig fine, nevnte jeg det?

    SvarSlett
  7. Eh, hva er galt med Regia? Er det noe galt med dem da? Litt kjedelige farger, kanskje? Holder på med noen andre dødsnydelige sokker i Regia, og er kjempefornøyd med resultatet.

    Strømpene, ja, absolutt verdt strevet. Det vil si, de var ganske enkle, litt slit med mønster på hælen (å strikke vrangt med to farger er tungt, det går sakte).

    SvarSlett
  8. the fairisle socks are FUN! They knock my heels off!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...