3.1.09

WIP: Sjal 'Mrs. Barista' - del 3

Dette er en fortsettelse av Del 2 ...

Dette med størrelse, hvor mye man skal strikke før et sjal er ferdig, er individuelt. Jeg strikka det grønne tistelsjalet så det er 5,5 tistelrekker over hverandre fra begynnelsen av spissen (nederst). Det er stort nok å kaste over skuldrene hjemme, og å bruke som et stort skjerf. Men det har den ulempen at vingene, de ytterste spissene ut mot armene, faller i maten, faller i oppvasken, og samtidig ikke er lange nok til at jeg kan knyte dem på ryggen. Men - det hender jeg stapper dem ned i bukselommene mine ;p

Etter den strikka jeg sjalet 'Miss May', som er 10-15 cm lenger (eller blir det høyere?). Og det har i grunnen en bedre passform, og størrelsen er bedre som sjal. Ulempen er at det ikke kan brukes som skjerf, det blir rett og slett som å ha et teppe rundt halsen ;)

Så dette sjalet, Mrs. Barista, skal økes fra 5,5 tistelrader til 7. Det kommer både til å bli et stort sjal, og et tungt sjal. Og veldig, veldig godt og varmt å svøpe seg i. Egentlig akkurat som det jeg så for meg første gangen jeg begynte å strikke disse sjalene.


Vil du ha et sjal som kan kombineres som et skjerf bør det altså være litt mindre enn det jeg legger opp til i denne oppskriften.

Fortsettelse følger.

If you are looking for the English prosess page, look to my Ravelry project page. Thanks :)

2 kommentarer:

  1. Utrolig vakkert! Jeg har sett mye på bilder av arbeidene dine på flickr, spesielt mange av vottene er så flotte!
    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Anonym6.1.09

    Gleder meg til å sjå fortsettelsen! (no ser eg for meg bulande buskelommer fullstappa med sjalender...)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...