4.1.09

Strekke hals

Årets først strikka prosjekt er ferdig - jeg føler det må være rekk for min del ;)
Men det skyldes mønsteret! Jeg prøvde virkelig å holde stand og stå imot og passe på gullrekka mi, men jeg klarte det ikke. Det vil si, denne smatt i mellom. Noe så enkelt som en hals, Thermis, og likevel ble jeg - som så mange andre! (hobbybodlenke) - vilt begeistra da jeg så den på BenteBs blogg.


Denne er strikket dobbelt med Wollmeise lace, Single Malt, på pinner 4 mm. Den veier 72 gram, og er 20 cm høy og 22 cm. bred.

Jeg har allerede enda en på pinnene, så fornøyd ble jeg. Og jeg syns dette var en utrolig flott julepresang og vil strikke opp flere i løpet av året :)

- Redigert -
Ups, vi har et forhold vi, Thermis og jeg. Jeg lagde en til, jeg ;)

Denne gangen i et tyrkisk garn jeg kjøpte på bazaren i Istanbul i sommer. Det er litt tykkere enn dobbelt Wollmeise, så jeg lagde den lille modellen denne gangen. Halsen veier 77 gram, og er strikket på 4 mm. Dette er den første julepresangen i år :)

So happy I couldn't resist this, the cowl Thermis. It's very popular at our local craft forum here in Norway (everybody is knitting it). And rightly so :) Easy, elegant, possible to personlize and very, very effectiv.

15 kommentarer:

  1. Veldig fin hals! Og veldig fint bilde også! Det er forresten alle bildene dine .

    SvarSlett
  2. Halsne din ble nydelig! Likte godt fargen på den.

    SvarSlett
  3. Flott hals på flott dame

    SvarSlett
  4. Hei!
    Thermis er så utrolig flott. Jeg har også kjøpt mønsteret og det klør i fingrene etter å strikke den. Kløen ble ikke akkurat mindre av å se din fine "hals"..., nydlig farge!

    xoxo

    SvarSlett
  5. D får`n si! Første julegave ferdig allerede, kun fire dager inn i det nye året! :)

    SvarSlett
  6. Du er RÅ på å strikke altså! 2 ferdige og en ny på pinnene. Allerede? Jeg bøyer meg i støvet av nesegrus beundring.

    SvarSlett
  7. Se der ja, du er et hestehode - eller skal jeg si hals - foran ;) De var flotte! Det blir garantert flere på meg også...

    SvarSlett
  8. Hvor mange halser har du (hi, hi). Sånn apropos maskinstrikking - litt cheating helt enig men garnlageret minker da og regnskap gjør man bare for seg selv - ikke sant.

    SvarSlett
  9. Anonym6.1.09

    Oj, tidleg ute i år! Julegåver allerede!! ;)

    SvarSlett
  10. Flott hals, og flotte bilder av deg! Det sjalet ditt blir jo bare nydelig! For et håndarbeid. Bøyer meg i støvet.

    SvarSlett
  11. Anonym7.1.09

    Så flotte Thermiser! NÅ fikk jeg lyst til å prøve meg på en jeg også.
    Jeg har noe til deg i bloggen min, velkommen innom ;o)

    SvarSlett
  12. Anonym8.1.09

    Visst er de deilige!!! Dine er lekre, Pinneguri :) Jeg er veldig glad i å ha noe rundt halsen jeg, da... går helst med skjrf hele tiden, så hals er en god avveksling!

    SvarSlett
  13. Anonym8.1.09

    Ja... det er jeg som skrev det forrige innlegget, hehe... Jeg var visst litt rask i avtrekkeren og ble anonym for deg!

    SvarSlett
  14. Anonym10.1.09

    Fine halser, og fint bilde!

    SvarSlett
  15. Så flink du er, de halsene er bare så flotte!
    Men jeg skjønner ikke de engelske oppskriftene, kunne jeg spurt om du kunne sendt meg en oversatt en? Skjønner hvis du ikke vil, men har så lyst å strikke en sånn til meg og datteren min.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...