15.1.09

Hatten av - igjen

I hvert fall lua, lua Selbu Modern av pinnene igjen. Siden den forrige ble litt stor (til venstre) har jeg gjort noen justeringer. Blant annet strikka jeg den nye i Evilla, som er noe mer elastisk enn kashmerino som den forrige ble strikket i. Og så la jeg opp 16 masker mindre, både i vrangborden og i mønsterdelen (= 176 i stedet for 192).

Ellers fulgte jeg mønsteret, og det fungerte bra.


Evilla-garnet fikk jeg av 9na som takk for at hun hadde fått kjøpe et sjal av meg en gang ;D Uansett, tusen takk, 9na, for det grønne Evilla-garnet som nå fikk utløp.

Again - Selbu Modern
I have adjusted the pattern Selbu Modern as my first became to large (the one to the left). This one is 16 stitches smalle, instead of 192 I have 176. It fits me better, as well as I used Evilla 8/2 Art yarn, which is somewhat more springy, elastic than the Lotus Cashmerino I used in the previous.

6 kommentarer:

  1. Begge luene ble helt nydelige etter min mening! Kan ikke påstå at jeg ser noe forskjell på størrelsen, men det er kanskje fargevalget som kamuflerer? Jeg kommer forresten til å spørre deg om noe " teknisk" på "deep in the forrest" vottene - skal bare gjøre ferdig nok et drageskjerf før jeg prøver å forstå den votteoppskriften på nytt :)

    SvarSlett
  2. Anonym15.1.09

    Kjempe herlig lue!!!
    Men du, det ligger noe ibloggenmin tildeg!

    Vibbedille

    SvarSlett
  3. Har du fått luekick :-) Fin lue forresten.

    SvarSlett
  4. Kjempe fint mønstre!

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte luer begge to!

    SvarSlett
  6. Veldig fine luer! Jeg lagde den enda mindre, ble ikke baggy i det hele tatt. Jeg bommet litt på fargevalget, mønsteret forsvant litt. Fornøyd likevel :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...