23.11.08

Bortreist

Jeg har vært på helgetur til Göteborg, for å besøke venner. Og for å møte en ny venn, Heidi. Det ble ikke tid til noe strikkekafé - denne gangen, men Heidi tok oss, meg og G., på garnbutikkrunde.

Vi besøkte Deisy Design på Avenuen, hvor jeg var så heldig å komme over kortkort Knit Picks skrupinner. Den var faktisk ikke lengre enn 40 cm. tilsammen, kabel og de spesialkorte pinnene.
Så gikk vi ned til Strikk, kanskje den lekreste garnbutikken jeg har vært i noensinne. Til og med modellene var hengt opp etter farge. Mye Malabrigo, Debbie Bliss og spennende svensk garn som jeg ikke kjenner i det hele tatt. Men som visstnok i følge vår guide "garn som er vanlig og som mange kjøper". Som for eksempel undertegnede ;)

Så bilte vi til Olskroktorget, til garnbutikken 2Knit. Som utmerket seg på å benytte seg av internettoppskrifter - og det er i hvert fall noe jeg har sans for, det betyr at de følger med på hva som skjer der ute.

Det som er forskjellen mellom utvalget av garn i Oslo og Gøteborg? I Gøteborg var det mye Debbie Bliss, Rowan, Noro og det danske BC som jeg ikke hadde hørt om før, men som jeg likte fargene til veldig godt. Til og med Lornas Lace var det mulig å få kjøpt.
Og bortsett fra noe Hifa-garn, ikke noe norsk ull. Noe jeg syns er litt trist å tenke på.

I went to Sweden and Gothenburg this weekend, to visit friends. And meeting new ones, and looking at yarn. Of course.
It's amazing that we live so close and yet can have very different yarn to choose from. More Rowan, more Debbie Bliss, more Lornas Lace (I am not even sure if that is for ale in Norway at all), and more Noro in Sweden. And lots of a
Danish yarn called BC I have never heard about.
And except Hifa I found no Norwegian yarn :(

6 kommentarer:

  1. Fikk du tak i 3 mm utskiftbar også - ser at det nå er kommet.
    Nå vet jeg hvor jeg skal stoppe neste gang vi kjører til Oslo

    SvarSlett
  2. Anonym24.11.08

    Interesting! Fanget du noe spennende garn? Jeg vil gjerne se på de nye pinnene.

    SvarSlett
  3. Mhmm, også ;)
    Tar med alt, jeg ... *skamløs*

    SvarSlett
  4. BC garn har mye fint! Jeg har handlet endel på garn.dk som fører mye av BC garn, og jeg er forelsket i shetlandsulla der. Masse flotte farger og lekker kvalitet.

    SvarSlett
  5. Morsomt å gå i butikker som ikke er helt som de hjemme! Jeg var i G.borg for et par mndr siden. Synes det var mye norsk garn der, jeg! Men heldigvis også mye lekkert (ikke-norsk) som jeg ikke hadde sett før.

    SvarSlett
  6. Irene, gjorde du det? Da har du funnet andre butikker enn de jeg har ramsa opp her da?
    Ikke sant det er deilig med nytt og spennende garn :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...