18.5.08

Hvis nupper er spørsmålet er Addi Turbo Lace-pinner svaret

Jeg har strikka sjalet Swallowtail av Evelyn Clark før - som millioner før meg :) Men da jeg så det hvite sjalet til Strikketrollet ble jeg som nyforelsket, og måtte bare strikke det én gang til.

Det jeg husker som utfordrende med Swallowtail Shawl sist gang jeg strikket det, var 1.) starten, og 2.) nuppene.

Etter å ha knekt startkoden sist gang, så gjensto nuppene. Og siden jeg etter råd fra flere strikkedamer har gått til innkjøp av Addi Turbo Lace-pinner viste det seg at nuppene heller ikke var noe problem her.

Statistikk Mønster: Swallowtail Shawl med 19 rapporter Budding Lace i stedet for foreslått 14.
Garn: Ukjent 2-trådet merinoaktig-garn kjøpt på spole hos Mauds for 247 kr. Jeg brukte 127 gram.
Pinner: Addi Turbo Lace 4 mm.
Tid: 1 uke


10 kommentarer:

  1. Mmmm, vakre bilder! De er utrolig vakre disse sjalene, og det er ikke rart så mange har strikka akkurat dette. Det er nydelig!

    SvarSlett
  2. Og forresten.. Duger Addi Turbo Lace til annet enn nettopp lace? Og hva med Knitpicksene, de er forholdsvis spisse de og, eller? Og hvordan er alle disse egentlig i forhold til pt-pinnene (som jo er en slags Addipinner..)?

    SvarSlett
  3. Takk, takk :)

    Jeg har bare akkurat kommet over Knit picks pinner, og syns for eksempel ikke de avtagbare er like gode som Addi, men det er ikke langt unna. Jeg har noen strømpepinner i KP (som jeg strikker supervanskelig blondemønster i nå), og de er helt perfekte. Også jeg foretrekker å kjøpe pt-pinnene når det er andre størrelser jeg har trengt, men Addi er likevel hakket spissere, og så er plastikken i rundpinnene mye mykere. Jeg har jo ikke så mye erfaring med annet enn sjal, og når jeg skal strikke meg et valmue-Fassett-sjal i Finull så tenkte jeg å bruke trepinnene mine - da glir det ikke så lett av.

    SvarSlett
  4. Flott sjal, håper du fikk brukt det i går :)

    Tror jeg må kjøpe meg sånne Addi Lace. Og da må jeg vel til utenlandsk netthandel?

    SvarSlett
  5. Helt underbar!! Undrar vad 'nupper' är...hm. Får nog ta en kvällskurs i nordiska språk.

    SvarSlett
  6. Knit-Marie, nupper er - nupps. Hva ville vi sagt på norsk? Kuler? Sammenstrikninger?

    SvarSlett
  7. Anonym19.5.08

    Åh! Så utrolig lekkert! Virkelig et nydelig sjal, det ser utrolig lett og deilig ut. Er garnet du brukte veldig tynt? Sammenlignbart med Oleana-garn, for eksempel?

    Jeg får skrive opp et par Addi-Lace pinner på "kjøpe-når-jeg-får-penger"-listen min.

    SvarSlett
  8. Jeg vil anslå det til omtrent det samme som Oleana-garnet (ikke det tynneste, det som nesten er som sytråd). Men jeg opplever Oleana-garnet som litt mer hårete, og ikke fullt så stramt tvinna som det jeg har brukt her. Det blå Swallowtail-sjalet på bildet er Oleana-garn, men det var før jeg tok det med strekking/blokking helt på alvor så det er ikke like fint som det hvite.

    SvarSlett
  9. Oioi!
    Håper mitt brudeswallowtail blir like fint som dette.

    (Og aller helst: at det er like fort gjort. Jeg tviler.)

    SvarSlett
  10. Anonym20.5.08

    Nydelig!!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...