30.9.07

Sweet Sound of Silence

Å ja, jeg kom inn på det lukkede pinneforumet ravelry.com, og dermed forsvant jeg litt fra bloggen min og fra andre norske forum. Tross alt, døgnet har bare 24 timer. Jeg tenker en del av dere som abonnerer på bloggen min på RSS bare var glad til, jeg ;)

Men det betyr ikke at jeg ikke strikker, hekler og syr (på den nye maskinen min ...). Blant annet har jeg prøvd å motivere andre som har tatt en pause fra sitt Candle Flame Shawl til å gjøre det ferdig sammen med meg. Men det er tungt, når man først har gått videre med nytt strtikketøy er det slitsomt å ta dette sjalet opp igjen - det er mange mønsteromganger.


Så lang er jeg kommet, og likevel er det for kort. Jeg kjøpte et kashmirskjerf i Skottland som jeg tvinner dobbelt rundt halsen, og jeg ønsker dette sjalet skal være like langt. Så selv om jeg har hatt god progresjon den siste tida er jeg nok fortsatt bare på 70 % ferdig.
Jeg kjøpte 100 gram Tvinni Alpakka, og det har jeg strikket opp. Heldigvis hadde jeg liggende 50 gram fra et tidligere kjøp som jeg sper på med. Det blir nok ferdig før oktober er over, ja :)

Jeg fikk litt panikk i går da jeg oppdaget at jeg hadde mistet noen masker. Men det gikk overraskende greit å hekle dem opp, og skjerfet er sånn at det ikke syntes. Heldig for meg.

5 kommentarer:

  1. Hmm jeg er nysgjerrig på Ravelry, jeg står på liste, er det himmelen eller?

    SvarSlett
  2. Det er en svært avansert verktøykasse - det er mye å sette seg inn i. Det er lett å komme i kontakt med folk, men det er mindre aktivitet i de forskjellige forumene der enn andre forum jeg deltar på. Siden det er så lett å legge inn mønstre man finner på nettet (genialt system!) så ligger det veldig mange lenker til mønstre, både gratis og betal.
    Den er veldig amerikansk-sentrert, i hvert fall de gruppene jeg deltar i, på godt og vondt. Det tre millioner lokale amerikanske grupper, men samtidig er det jo minst tre for Norden så det gjentar seg vel her også ;)
    Når man legger inn et prosjekt med navn kommer det automatisk opp andre som også gjør det samme, og dét er kjekt; å se hvvordan andre har gjort det og hvor langt de er kommet.
    Hobbybodens forum (som har egen gruppe der inne!) er faktisk vel så bra på forum-siden. Det er litt hypa, men samtidig er det kjekt å være med. Som på flickr.com, facebook og lignende :D

    Det er rett og slett en fantastisk avansert database med gode koblinger mellom postene - det er framtida :D

    SvarSlett
  3. Så det er Ravelry som har tatt deg ;-) Ser en merkbar lavere aktivitet på bloggere som har meldt seg inn. Og jeg står i kø...

    SvarSlett
  4. Jeg merker at det tar litt tid å komme inn i ravelry jeg også, så forstår at det tar ei stund å sette seg inn i. Men et sted må jo tida komme fra, så da får vi vel bare sitte spent å vente på ditt neste blogginnlegg.

    Kanskje det kommer noen heklaruter snart? ;)

    Når det gjelder pulsvarmerne mine så er jeg ikke i stand til å finne arket der jeg skrev ned hvor mange masker jeg la opp... men de er i perlestrikk, og når man synes at arbeidet er langt nok nedover håndleddet, øker man ut i sidene for at det skal passe bedre oppover hånda...
    Det er det beste mønsteret jeg kan gi deg her og nå. Håpløst jeg vet. Men neste gang skal jeg skrive ned hva jeg rører med. Tror nesten jeg må skaffe meg en dertil egnet bok så jeg vet hvor jeg skrev alt sammen;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Jasså? Du har vært savnet!
    Det er noe med snerten i tekstsvingene,- sikkert samme kjapeht der som når pinnene "klirrer" (trepinner klirrer vel ikke, de?).
    En må velge tia si på nett, akkurat som alt annet, tenker jeg.
    Ser at jeg mest bruker Ravelry som mønster-tips-bank nå i første omgang.
    På tide å nøste tråder i eget bloggerliv, og hvor jeg vandrer på nettet, skjønner jeg :-)
    Misunner deg garnet, men på bare godt grunnlag.
    Ha en superflott helg!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...