18.9.07

FO. Mystery Stole 3

Endelig hjemme fra Oslo, endelig ferdig med MS3. Det ble så fantastisk stygt at jeg er nødt til å vaske det, strekke det og avfotografere det før jeg tør vise det fram. Og blir det ikke bra da heller så ... nåja, jeg har flere røykende venninner, jeg ;p

I Oslo var jeg endelig innom den sagnomsuste Mauds på Tveita. Og ble veldig skuffa. Det vil si, garnutvalget var ikke halvveis gæren't, jeg kjøpte en svær sak med tynn ull som nok vil rekke til mange sjal til en veldig overkommelig pris. Men da jeg spurt dama bak disken hva det var for noe sa hun:
- Det vet jeg ikke.
Og fortsatte med sitt.
- Eh, er det noen du kan spørre, jeg bare lurer på kvaliteten, er det ren ull, det kjennes sånn?
- Det kommer ikke noen på jobben her før ved fire-tida.
Nei, det var tydellig at det ikke var noen på jobb der, nei. Og jeg som har klaget over servicen i Bergen ... ?! Men det er vel strengt tatt sånn at har man ikke noe hyggelig å si så kan man la det være, er det ikke?

Ja, ja.

Tusen takk til alle for hyggelige kommentarer om sjalet og pulsvarmerne :D

9 kommentarer:

  1. Det er litt morsomt det du forteller om Mauds garn. Jeg var der sommeren i fjor (da det faktisk var sommer) og da satt ekspeditrisen i en privat telefon hele tiden vi var der. Og dessverre er det ikke stort nok til at jeg kunne unngå å få med middagsplaner, henting og bringing ned til minste detalj...

    La oss begynne å gå med buttons: "Ja til service!" ;-)

    SvarSlett
  2. Anonym19.9.07

    Er heilt enig i Supernøtt sin button! :)
    Har opplevd det samme i Bergen, på husfliden av alle plasser! Dei må jo kunne svare på heilt enkle spørsmål..? Vart heilt oppgitt og fant meg ein anna butikk, eg..

    Håper resten av Osloturen var ei betre oppleving. Gleder meg til å sjå "Mystery" solaen! :)

    SvarSlett
  3. Anonym19.9.07

    Oi... De må da vite hvilket garn det er de selger!!!
    Skjønner godt at du ble skuffa ja!

    SvarSlett
  4. Du skulle ha tagit fram tändstickorna och gjort brännprovet. Ja, varför inte? Hon kunde ju inte svara på vad det var, så då fick du väl ta reda på det själv?!

    SvarSlett
  5. Anonym20.9.07

    Jeg har også opplevd at servicen i garnbutikker i Bergen er bortimot ikke-eksisterende, damene som jobber der har mer lyst til å snakke i telefonen/med hverandre enn å hjelpe kunder. Spesielt er det to butikker i sentrum som utmerker seg.

    Jeg syns egentlig det er litt ok da, jeg foretrekker å finne det jeg skal ha selv og blir utilpass hvis jeg tilbys for mye hjelp :)

    SvarSlett
  6. Anonym20.9.07

    Jakken jeg strikker er denne; http://www.ruths.dk/kauni%20egt%20opskrift.pdf

    SvarSlett
  7. Jeg syns besøk hos Mauds garn er enten eller - enten har man den opplevelsen du beskriver, eller så treffer man noen med mye kunnskap.

    SvarSlett
  8. Anonym20.9.07

    Men en annen butikk som utmerker seg i positiv retning er garnstuen i Åsane. Damen der har lyst å huse en strikkekafé, så muligens flytter den fra kafeen på Arken til garnbutikken. Vil jo tro at det er en bedre atmosfære for den hyggelige gjengen enn kafeen på Arken senter ;-) Og mye mer praktisk; nytt garn innen rekkevidde!

    SvarSlett
  9. Anjapanja, i helga SKAL jeg finne den butikken! Var på Åsane og fant cafeen og ble overrasket da jeg ikke fant en garnbutikk den var knyttet til ;)
    Jeg var nok litt grinete da jeg skrev dette innlegget, men det var sant om enn surt. Jeg får prøve Maud igjen en annen gang og se om jeg blir mer imponert. Som sagt, garnutvalget var bra.
    Ellers var jeg innom Sofies nedenfor Bislett igjen, og må bare anbefale den enda en gang! Der kunne jeg tenke meg å slå meg ned med en latte :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...