14.4.07

Føler jeg meg harmonisk i dag?


- Føler jeg meg harmonisk i dag? er spørsmålet jeg må stille meg før jeg setter i gang med en ny rapport på Flower Basket Shawl. Jeg fikk tipset av frk. Badegakk, og jeg tror det var et veldig godt råd.
Jeg er nemlig i gang med sjalet for tredje gang. Nå er jeg ferdig med 4. rapport. Det gikk feil sist gang da jeg prøvde å strikke og se Finn Schjøll på Frokost-TV samtidig. Mitt tips til dem det måtte angå: Det er ABSOLUTT HELT UMULIG å konsentrere seg om noe som helst når han kommer ut av TV-skjermen! Radio er tingen, ikke TV. (Og approps radio, jeg anbefaler den svenske radiostasjonen Världen som spiller verdensmusikk 24 timer i døgnet.)

Elite tipsa meg om å bruke postitlapper som linjal. Sånne lapper har vi ikke her i huset, men nøden lærer naken kvinne å spinne. Jeg klippet til en stiv - rød - kartong som jeg fester over mønsterert og skyver nedover. I tillegg har jeg tatt i bruk Supernøtts mønstermarkører, én i midten og to på hver side. Her skal ingen ting være uprøvd.

PS: Det pleide å ligge en oppskrift ute på nettet på dette sjalet, men jeg finner det ikke igjen. Er det noen som vet hva som har skjedd med det?

2 kommentarer:

  1. Jeg mener det kom en melding om at oppskriften ikke lenger var tilgjengelig på nett (har kanskje noe med rettigheter å gjøre, at de fikk lov til å legge den ut en viss tid).
    Hvis du sender meg en mail, kan det hende jeg kan hjelpe deg (finner ikke e-postadressen din)
    Min er norwayneedles (a) yahoo . no

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha for tilbudet, Strikkelise :) Jeg har mønsteret, men tenkte jeg ville lage en lenke til dem som kom etter meg ;)
    Ja, ja. Det er et fint mønster!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...