24.4.07

Ferdig. Flower Basket Shawl.


Da var jeg ferdig med Flower Basket Shawl'et. Jeg må innrømme det har vært både gråt og tenners gnissel. Og - jeg har altså kasta det i gulvet i ren frustrasjon fordi jeg ikke skjønte hva som skjedde på pinnene.

Men det skal også sies at dette var nok ilddåpen på et lace-sjal. Det er noe med å komme inn i tenkemåten. Jeg tenker for meg selv at det vil bli mye lettere neste gag jeg strikker trekantsjal om enn i et annet mønster. Det å begynne med tre masker og avslutte med over tre hundre, med et midtparti der det som skjedde på hver side er speilvendt, ja, jeg har rett og slett aldri prøvd det før. Og nå er jeg erfaren, jeg også :)

Sjalet veier 80 gram, og jeg strikket 13 rapporter. Siden jeg fortsatt bruker garnet fra Oleana så kom sjalet på den nette prisen av 6 kroner.
Som syntes er det et middels stort sjal. Jeg har dampet sjalet, ikke blokka det. Jeg skal ved anledning lage enda et og det skal blokkes bare for å se forskjellen.

7 kommentarer:

  1. Med både gråt og tenners gnissel som innsats må det være deilig å være i mål - gratulerer - det ser flott ut :-)

    SvarSlett
  2. Det ser flott ut og helt klart verdt blod, svette og tårer :-D

    SvarSlett
  3. Anonym24.4.07

    Gratulerer med ferdig sjal!! :) Veldig flott!

    SvarSlett
  4. Anonym24.4.07

    Så flink du har vært, og så fint sjalet ble. Nå har du knekket koden.
    Er litt misunnelig på Oleana garnet ditt.

    SvarSlett
  5. Anonym25.4.07

    For et lekkert sjal! Gleder meg til jeg kan følge i dine fotspor og gråte litt over vanskelige masker! (Foreløpig er jeg litt for nybegynner gitt!) Veldig inspirerende. Takk!

    SvarSlett
  6. Anonym26.4.07

    Fantastisk lekkert sjal!!!!

    SvarSlett
  7. Anonym1.5.07

    heisann :)

    nei tegningen er ikke min. jeg fant den inne på en blogg. glemte å spørre om vedkommende hadde lagd den, men jeg tror ikke det.

    jeg er ikke sikker på om alpakkagarnet går utover. har ikke erfaring med det garnet fra før. men om det gjør det så skal det være greit å bare bruke en av de andre hullene til å ha knappen i. :)

    ha en fin dag!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...